Kaj je coaching?

 

Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je coaching “partnerstvo s klienti v premišljenem, miselno izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in profesionalni potencial.”

 

  • Coaching pomaga razvijati potenciale, raziskovati neikoriščene možnosti in obvladati ter odpraviti ovire, ki nas ovirajo na poti do uspeha.
  • Je interaktiven proces, ki pomaga posameznikom in skupinam s pomočjo coaching tehnik in orodij razviti nova vedenja zato prinaša močne zmožnosti upravljanja s spremembami.
  • Coach in stranka soustvarjata proces in sta za kakovost tega partnerstva soodgovorna.
  • Coach spodbuja, da svoje zmogljivosti in potenciale ozavestite in uvidite več kot samo trenutne vzorce delovanja. S tem vam pomaga pri iskanju vaših lastnih (avtentičnih) rešitev in samostojnemu razvijanju želenih načinov delovanja in vedenja.
  • Coaching tako omogoča uvide in spoznanja o sebi, opustitev neučinkovitih oblik razmišljanja, vedenj in delovanj, kar prikliče na plan vaše zmožnosti in sposobnosti.
  • Vsak človek ima svoje edinstveno stanje tako kot vsaka organizacija svojo strukturo. V tem kontekstu je vsaka rešitev, ki se bo pojavila med  coaching izkušnjo, specifična tako za organizacijo kot osebo.
  • Coaching se lahko izvaja kot individualni; osebni ali kot poslovni coaching ter kot skupinski ali timski coaching.
  • Glede na coachevo orodjarno in globino znanja kompetenc in kapacitete, pa coach glede na svojo usposobljenost lahko ponudi različne pristope coachinga (integralni, vodstveni, transformacijski, sistemski, holističi, NLP, organizacijski, jungovski...)

 

INVESTICIJA V COACHING NE POMENI LE DOSEGANJA POSLOVNIH REZULTATOV, AMPAK RAZVIJANJE OSEBNE RASTI, STRATEGIJE RAZMIŠLJANJA IN SPREMEMBO OMEJUJOČIH VEDENJSKIH VZORCEV IN DELOVANJA.

 

Vodim s coaching veščinami

Definicija mednarodne coaching zveze (ICF) pravi, da gre za pospeševalni stil vodenja ali vodenje, ki integrira veščine coachinga v vsakodnevne interakcije, da bi povečali individualno in organizacijsko rast.

  • Ko govorimo o veščinah coachinga za vodje, govorimo o ciljno usmerjenem pogovoru, kjer vas vodja coach ali sodelavec coach s postavljanjem pravih vprašanj in tehnik spodbudi, da presežete svoj kritični um in uvidite nove možnosti in poglede na trenutne izzive.
  • Pri delu s timi, pa ga uporabimo kot učno intervencijo, ki je kreirana, da poveča kolektivno sposobnost in učinkovitost skupine ali tima.
  • Navedeno poteka z integracijo coaching principov s podporno refleksijo, analizo in motivacijo za spremembo. 
  • Vodje, ki so nadgradili svoje veščine vodenja tudi z znanji coaching veščin, s tem omogočajo ljudem, da rastejo in se razvijajo, tako njihova miselnost kot veščine, zato dosegajo boljše rezultate in imajo zadovoljnejše ekipe. 

 

Teme, ki jih naslavljamo v coaching procesu

 

Coaching lahko izvajamo v različnih vlogah in oblikah. Zelo primeren je, ko se znajdemo v situacijah, ko se soočamo s spremembami in situacijami, ki imajo vpliv na nas, osebno, poslovno ali na organizacijo samo. Teme:

  • Učinkovita komunikacija in medsebojnii odnosi;
  • Preseganje konfliktov in nesoglasij, nefleksibilna in neavtentična komunikacija;
  • Upravljanje z vodenjem sebe, drugih, razvoj vodstvenega stila;
  • Upravljanje s časom, prioritetami, (Izguba fokusa, neučinkovit time management oz. pomanjkanje postavljanja prioritet);
  • Upravljanje z izgubo oz. padcem motivacije in zavzetosti;
  • Osebna učinkovitost in oblikovanje in doseganje ciljev, načrtovanje;
  • Preseganje nefunkcionalnih in omejujočih načinov razmišljanja, delovanja, vedenja;
  • Delo na osebni agilnosti in nizki osebni energiji;
  • Upravljanje s spremembami, neravnovesjem, neučinkovito soočanje s spremembami; 
  • Upravljanje z notranjimi stanji, čustvi, prepričanji;
  • Upravljanje s stresom - stres doma ali na delovnem  mestu;
  • Pomanjkanje samozavesti ali samozaupanja, samozavedanja o lastnih vrednotah, ciljih, željah, ambicijah; 
  • Arhaično sporočilo „Nisem dovolj dober“ ali Nisem vreden;
  • Strah pred uspehom ali neuspehom;
  • Perfekcionizem, stremljenje k popolnosti, odličnosti;
  • Razvoj čustvene inteligence 
  • Razvoj in preoblikovanje slabe timske kulture in nepovezanosti v visoko učinkovite time;
  • Upravljanje z slepimi pegami, nesodelovanjem v & med timi;
  • Pomanjkanje timske motivacije in zavzetosti in njen razvoj;
  • Pomanjkanje psihološke varnosti in razvoj;
  • drugo

 

 

Zadnje raziskave o dodani vrednosti coachinga

V letni raziskavi je Mednarodna coaching zveza (ICF) predstavila ugotovitve, da si želijo podjetja razvijati lastne zmogljivosti za usposabljanje, izvajanje coachingov, znati analizirati posameznikovo znanje, izkušnje, spretnosti in lastnosti, z namenom, da bi lahko na podlagi tega razvijala posamezniku prilagojen osebni razvojni načrt. Vse s ciljem pridobitve želenih kompetenc za visoko učinkovitost, ustvarjanje ustrezne podpore in preusmeritev energije v prihodnost. 

Med najpogostejše razloge, zakaj je coaching potreben, je ista raziskava pokazala, da z namenom izboljšanja timske učinkovitosti (43 % vprašanih), sledijo izboljšanje komunikacijskih veščin (39 % vprašanih),  povečanje  učinkovitosti  (38 % vprašanih), izboljšanje samopodobe (36 %) in izboljšanje  poslovne vodstvene strategije (33%). 

Coaching meritve zveze navajajo tudi:

  • da posamezniki za več kot 60 % izboljšajo medsebojne odnose  ter postanejo zadovoljnejši pri delu,
  • znatno se poveča njihova učinkovitost in sicer za več kot 50 %.
  • Pri vodenju timov  je zaznati celo  70 % izboljšanje dinamike timskega dela, saj se uskladijo nameni, notranji in zunanji procesi, medsebojni odnosi ter načini skupnega učenja. 

 

Svetovne smernice kažejo, da je coaching eden od učinkovitejših pristopov pri razvoju zaposlenih in razvijanju kulture sodelovanja. Uvajanje coaching pristopa pri vodenju občutno izboljša poslovno učinkovitost in zelo pozitivno vpliva na rast in zadovoljstvo zaposlenih. Povzamemo lahko, da investicija v coaching podporo z usposobljenimi in certificiranimi coachi, razvoj coaching veščin z za to prilagojenim treningom ter učenje, kako voditi coaching pogovore na organizacijski ravni, ne pomeni le doseganja poslovnih rezultatov, ampak  osebnostno rast, razvijanje strategije razmišljanja in spremembo omejujočih vedenjskih vzorcev in delovanja. Govorimo torej o tesni povezavi s trajnostnim vodenjem.

 

VEČ TUKAJ - VEČ 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih