V svetu coachinga, sploh pri nas, obstaja ogromno nejasnosti. Zato smo zbrali nekaj pojasnil, da bi vam profesionalni razvoj coachev še bolj približali.

Za profesionalni razvoj coaching veščin se zato velja nasloniti na mednarodne organizacije za razvoj coachinga (ICF, EMCC), ki so edine, ki podeljujejo nazive programom in individualnim coachem ter razvijajo stroko. 

 

Pri nas sodelujemo z Mednarodno zvezo za coaching, ICF zato v nadaljevanju nekaj pojasnil uporabe terminov, ki jih v profesionalnem coachingu uporabljamo. Uporaba v povezavi z ICF - International Coaching Federation, v povezavi s certificiranimi programi, akreditiranimi pri ICF - CCE, ACSTH in ACTP in v povezavi z osebnimi ICF kvalifikacijami - osebnimi certifikacijami ACC, PCC, MCC.

Hkrati vas vabimo, da si ogledate tudi podružnico Mednarodne zveze za coaching Slovenija, kjer je teh navodil še več. 

Navdihnjena s strani Saime Butt, ki smo jo gostili v ICF slovenski podružnici za coache, v času mednarodnega tedna coachinga, z naslovom: "Relativnost se nanaša na fiziko in ne etiko" - Albert Einstein.

Povzetek in nekaj naših razmišljanja. Zato da osvetlimo za nas, najpomembnejšo oz. temeljno tematiko.

Naslov, ki te, če želiš, kar potegne noter. In smo začeli z dvema pomembnima besedama: JAZ in ODLOČITEV. V resnici vse ostalo ni pomembno.

Zakaj je etika pomembna zate, je bilo prvo vprašanje, ki smo si ga postavili? Dobra refleksija. Diskusija. (zaupanje, integriteta, spoštovanje, odgovornost, varnost…)

Kajti danes v poplavi teh »fancy« nazivov, ko je že skoraj vsak za nekaj coach ali pa se za to samookliče… se pravzaprav bolj kot kdaj koli prej, lahko vprašamo, kaj to sploh je? Coach? Coaching? Etika coacha? Ničkolikokrat se nam zgodi namreč, da popravljamo napačno peljane procese. Ali pa slišimo, da coaching ne deluje. Hmmmmm… Pa ni tako. Deluje. Vendar, če ga izvaja profesionalni coach z izkušnjami. Ali drugače, z znanjem. Z zavedanje, da izvaja coaching in ne kaj drugega.

Povej na Glas je član in podpornik mednarodne podružnice za Coaching ICF Slovenia Chapter. Zato smo tudi mi aktivno podprli mednarodno iniciativo – mednarodni teden coachinga ICW, ki bo potekal v času od 4. do 10 maja 2020, ko bodo člani Mednarodne coaching zveze po vsem svetu praznovali moč in pozitiven vpliv strokovnega coachinga  na posameznike, organizacije, skupnosti in svet.

Trenutna situacija neznosno utesnjuje in navdaja z občutki tesnobe in nezadovoljstva. Odvzeti so nam pristni stiki in vsak se poskuša znajti po svoje. Enim gre bolje, drugim malo manj. Zato pozdravljamo vse iniciative za psihološko podporo in tudi sami želimo prispevati družbi s svojim znanjem.

 

Model Kompas za samocoaching sem pripravila za samo pomoč klientom, saj ponuja usmeritev, ki jo lahko uporabite, ko se znajdete v dilemi ali za vas nelagodni situaciji. Če vam bo odstiralo nove vidike in razjasnilo drugačne poglede na situacijo, je prava metoda. Če ne, je lahko izziv kompleksnejši, zahteva drugačen coaching pristop, morda pa potrebujete le recept ali pa samo nekoga, ki vas lahko sprejema brez pogojev in vam zna prisluhniti brez sprožanja refleksije.

 

 

Telo – izjemno orodje, ki ga imamo na voljo ves čas. Lahko je naš »blagoslov« ali naše »prekletstvo«. Kajti, v človeškem telesu so zapisi našega nezavednega. Vse je informacija, če jo gledamo v sistemskem kontekstu. Določeni dogodki & življenjske situacije so pustili svoj odtis v in na nas in naše fizično telo ima izjemno sposobnost zaznavati, delovati in osvetljevati vzročno destruktivno delovanje in vedenje in nam pomaga osvetliti skrite dinamike in nezavedne vzorce.   

Zato, če si želimo svobodneje in samozavestnejše delovati, si z izkustvenimi tehnikami s pomočjo telesa lahko pomagamo hitreje in učinkoviteje.

Richard Stozzi je namreč rekel: Telo je, kako vidimo svet in kako mislimo. Naša kognicija in percepcija.

Osrednje poslanstvo integralnega oz. celostnega pristopa k poslovanju je uporaba takšnega okvira, ki vključuje raznolikost vpogledov, teorij in praks ter povezuje vsakega na način, ki druge krepi, ne pa zmanjšuje. To predstavlja nov pristop v času, ko tekmujejo pristopi v poslu za nadvlado, ki ne morejo priznati učinkovitosti in vrednosti drugih. 

Ne govoriti o, živeti coaching miselnost.

 

Coahcing kompetence, ki jih učimo na naših treningih so kompetence določene s strani Mednarodne zveze coachev International Coach Federation ICF, ki tudi nekaterim našim coaching programom podeljuje mednarodno akreditacijo. Prav tako pa učimo in natančno spoznavamo mnoge etične dileme in etični kodeks, ki mu moramo biti vsi profesionalni coachi, člani ICF zvesti. Zato, ker to zagotavlja visok standard v coachingu.

Razumevanje kaj je coaching proces v primerjavi z drugimi pristopi, kot so svetovanje, mentorstvo, trening, terapija... pa je za vsakega coacha in vodje ter širšo javnost nujno, da bi preprečili zmedo na trgu.

 

Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je  coaching  "partnerstvo s klienti v premišljenem,  izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in poklicni potencial."

 

Coaching je odklepanje potencialov posameznika za povečanje njegove uspešnosti. Proces je posamezniku individualen in mu pomaga, da znanje in pot najde v sebi skozi svoje odgovore, in ne, da ga učijo oz. poučujejo, mu svetujejo. (Whitmore, 2002, str. 8).

Na Harvardski poslovni šoli so vrsto let nazaj naredili raziskavo med študenti in jih vprašali, koliko od njih ima zapisane osebne cilje, če že ne zapisane, pa vsaj jasno postavljene.

Raziskava je pokazala, da ima le 3% študentov osebne cilje postavljene in zapisane, 13 % jih ima postavljene, vendar jih ne zapiše, 84% vprašanih pa ciljev sploh nima. Po 10 letih so testno skupino ponovno analizirali in ugotovili, da so bili študenti z jasnimi in zapisanimi cilji 3x uspešnejši, tisti s postavljenimi cilji pa 2x uspešnejši od tistih, ki ciljev niso imeli.

Dober sogovornik je v prvi vrsti dober poslušalec. Znati poslušati, slišati in celo razumeti je odličnost v komunikaciji. Pripravili smo vam 8 nasvetov za izboljšanje vaše sposobnosti poslušanja.

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih