Prijavite se!

Refleksija kot močno orodje samo-coachinga

Refleksija: Orodje za osebno in profesionalno rast

Refleksija je razvojni pristop, namenjen vsem, ki si želite rasti, izboljšati odnose in doseči spremembe na osebnem in poslovnem področju. Refleksija nam omogoča, da pretresemo svoja vedenja in razmišljanja ter si dovolimo poglobljen vpogled vase – kot bi se pogledali v ogledalo.

 

 

 

 

Reflektivna praksa kot pot do novega rojstva

Refleksija, ali bolje rečeno samo-refleksija, je kot uvod v novo rojstvo v kroženju življenja. Ponuja nam uvide o tem, kdo smo in kakšna je naša osebna moč. Ta moč je kot trikotnik, ki zahteva uravnoteženost: med tem, kdo smo, našo avtoriteto ali persono, sposobnostjo sprejemanja tega, kar je v polju, in našo popolno prisotnostjo ter zavedanjem vpliva, ki ga imamo. Hkrati vključuje sposobnost spreminjanja miselnosti in ustvarjanja emocionalnih preskokov.

 

Dovoliti si videti, kaj se dogaja v polju, v katerem se nahajamo, pomeni soočiti se z resnico o sebi. Kaj ne želimo videti? Pred čim bežimo? Refleksija nam omogoča, da postanemo bolj zavestni glede lastnega delovanja, razmišljanja in čutenja. Ponudi nam priložnost za učenje o sebi, drugih in odnosih ter nas vodi k učinkovitejšemu skupnemu delu.

 

Ključna vprašanja za refleksijo

Kolikokrat si vzamete čas za refleksijo dneva? Pomembno je, da se vprašamo:

  1. Kdo ste? Katere strategije v življenju delujejo in katere ne?
  2. Kako čutite? Kako razmišljate? Kaj in zakaj nekaj naredite?

Refleksija in samorefleksija lahko potekata v obliki zapisa, dnevnika, dnevnega rituala ali meditacije. Gre za močno orodje, ki nam omogoča učenje iz preteklosti ali trenutka ter s tem napredek v življenju.

 

Tehnika KROG: sistematična refleksija

Tehnika Krog refleksije je preprosta, a učinkovita metoda samo-coachinga, ki vam omogoča poglobljen razmislek o vas samih. Pomaga vam izstopiti iz vloge žrtve ali preseči svoj (ne)kritični um.

 

1. OPIS: Razmislite o naslednjih vprašanjih, ki vam pomagajo opisati situacijo:

  • Kaj se je zgodilo?
  • Kaj sem naredil?
  • Kaj so naredili drugi ljudje?
  • Kakšen je bil rezultat te situacije?
  • Kako razmišljam – katere paralele in povezave lahko najdem v dogodku?

 

2. EMOCIJE: Premislite o svojih čustvih:

  • Kaj se je dogajalo v meni?
  • Kaj sem čutil pred situacijo?
  • Kaj sem čutil med situacijo?
  • Kaj mislim, da so čutili drugi?
  • Kako sem se počutil po situaciji?

 

3. EVALVACIJA: Vrednotenje situacije:

  • Kaj je bilo pozitivno pri tej situaciji?
  • Kaj je bilo negativno?
  • Kaj nisem opazil?
  • Katere nezavedne predsodke ali pristranskosti lahko zaznam?
  • Kateri vzorci so bili prisotni?

 

4. ZAKLJUČKI: Na podlagi opisa, čustev in evalvacije:

  • Kako bi bila to bolj pozitivna izkušnja za vse vpletene?
  • Kako bi lahko drugače odreagiral v prihodnje?
  • Katere navade mi služijo in jih želim okrepiti?
  • Katerih navad bi se rad znebil?

 

5. AKCIJA: Konkretni koraki:

  • Pripravite načrt za spremembe.
  • Ukrepajte in redno preverjajte napredek.

 

Refleksija je temelj kakovostnih odnosov

Kakovosten odnos, bodisi s samim seboj ali z drugimi, temelji na zaupanju, samorefleksiji in spoštovanju sistemov, katerih del smo. Ozaveščanje lastnih produktivnih in neproduktivnih vzorcev zaznavanja, čustev in misli je ključno za gradnjo trajnih odnosov.

Ko ne uspemo preseči neproduktivnih vzorcev ali strategij, ki nas omejujejo, je coaching odlično orodje za razvoj. Coaching je namenjen vsem, ki želite povečati svojo učinkovitost, razrešiti ovire in osvetliti poti do boljšega delovanja. Coach vam v varnem okolju s pravimi vprašanji in tehnikami pomaga preseči kritični um in razviti učinkovite strategije za življenje ter več sproščenosti in pozitivnega naboja.

 

Jasna Knez, Executive & Team Coach, PCC, EIA SENIOR

Februar 2021

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih