Coaching

 

Kaj je coaching?

Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je coaching “partnerstvo s klienti v premišljenem, miselno izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in profesionalni potencial.”

 

Coaching pomaga razvijati potenciale, raziskovati neikoriščene možnosti in obvladati ter odpraviti ovire, ki nas ovirajo na poti do uspeha. Je interaktiven proces, ki pomaga posameznikom in skupinam s pomočjo coaching tehnik in orodij razviti nova vedenja zato prinaša močne zmožnosti upravljanja s spremembami.

 

Coach in klient soustvarjata proces in sta za kakovost tega partnerstva soodgovorna. Coach vas spodbuja, da svoje zmogljivosti in potenciale ozavestite in uvidite več kot samo trenutne mentalne vzorce delovanja. S tem vam pomaga pri iskanju vaših lastnih (avtentičnih) rešitev in samostojnemu razvijanju želenih načinov delovanja in vedenja. 

Kvaliteta coachinga določa kvaliteto uvidov, ki odpirajo in razširjajo klientov horizont. Vsak človek ima svoje edinstveno stanje tako kot vsaka organizacija svojo strukturo. V tem kontekstu je vsaka rešitev, ki se bo pojavila med  coaching izkušnjo, specifična tako za organizacijo kot osebo.

 

Proces je prilagojen vsakemu posamezniku ali skupini, je individualen upoštevajoč vsebino, čas, tempo, okoliščine, dinamiko, pripravljenost in sposobnost ter stopnjo zavedanja.

 

INVESTICIJA V COACHING NE POMENI LE DOSEGANJA POSLOVNIH REZULTATOV, AMPAK RAZVIJANJE OSEBNE RASTI, STRATEGIJE RAZMIŠLJANJA IN SPREMEMBO OMEJUJOČIH VEDENJSKIH VZORCEV IN DELOVANJA.

 

Kdaj se odločiti za coaching. Če imate izziv..

Coaching lahko izvajamo v različnih vlogah in oblikah. Zelo primeren je, ko se znajdemo v situacijah, ko se soočamo s spremembami in situacijami, ki imajo vpliv na nas, osebno, poslovno ali na organizacijo samo.

  • Pomanjkanje samozavesti ali samozaupanja;
  • Pomanjkanje samozavedanja o lastnih vrednotah, ciljih, željah, ambicijah; 
  • Arhaično sporočilo „Nisem dovolj dober“ ali Nisem vreden;
  • Strah pred uspehom ali neuspehom;
  • Perfekcionizem, stremljenje k popolnosti, odličnosti;
  • Izguba ali padec motivacije; 
  • Neravnovesje in upravljanje s spremembami;
  • Premalo razvita čustvena inteligenca;
  • Neodprta, nefleksibilna in neavtentična komunikacija;
  • Slabe vodstvene veščine;
  • Slabo vodenje samega sebe in neučinkovito medsebojno sodelovanje;
  • Stres doma ali na delovnem  mestu;
  • Nefunkcionalni in omejujoči načini razmišljanja, delovanja, vedenja;
  • Ne osredotočenost in izguba fokusa, izguba motivacije in zavzetosti;
  • Nizka osebna energija;
  • Nekakovostna izvedba nalog; 
  • Neučinkovit time management oz. pomanjkanje postavljanja prioritet; 
  • Neučinkovito soočanje s spremembami;
  • Slaba timska kultura; nepovezanost tima, nesodelovanje v & med timi;
  • Pomanjkanje timske motivacije in zavzetosti;
  • Pomanjkanje psihološke varnosti;
  • Konflikti in nesoglasja;
  • drugo

 

Kaj je timski coaching?

Po Davidu Clutterbucku je definicija timskega coachinga: Timski coaching je učna intervencija kreirana, da poveča kolektivno sposobnost in učinkovitost skupine ali tima, skozi integracijo coaching principov s podporno refleksijo, analizo in motivacijo za spremembo.

Pri timskem coachingu gre za skupinsko obliko dela. Izvajamo sistemski timski coaching, ki ponuja, da sistem gledamo kot celoto; analiziramo interakcije med elementi sistemov in med sistemi. 

 

Kdaj se odločiti za timski coaching. Če imate izziv..

Coaching lahko izvajamo v različnih vlogah in oblikah. Zelo primeren je, ko se znajdemo v situacijah, ko se soočamo s spremembami in situacijami, ki imajo vpliv na nas, osebno, poslovno ali na organizacijo samo.

 

  • Neravnovesje in upravljanje s spremembami;
  • Premalo razvita čustvena inteligenca med člani tima;
  • Neodprta, nefleksibilna in neavtentična komunikacija med člani tima;
  • Neučinkovito medsebojno sodelovanje;
  • Nefunkcionalni in omejujoči načini razmišljanja, delovanja, vedenja v timu;
  • Ne osredotočenost in izguba fokusa, izguba motivacije in zavzetosti med člani tima;
  • Nekakovostna izvedba nalog; 
  • Neučinkovito soočanje s spremembami;
  • Slaba timska kultura; nepovezanost tima, nesodelovanje v & med timi;
  • Pomanjkanje timske motivacije in zavzetosti;
  • Pomanjkanje psihološke varnosti v timu;
  • Konflikti in nesoglasja v timu;
  • drugo

 

Prednosti coachinga za podjetje

Pomaga nam lahko pri izboljševanju in razvoju kompetenc, dvigu samozavesti, samopodobi, pri soočanju s strahovi pred zmago ali izgubo, s strahovi povezanimi z nami samimi, pri odpravljanju in preoblikovanju destruktivnih vedenj, ki izhajajo iz naših senčnih plati (perfekcionizem, agresija…), motivaciji, stresu, napredovanju…

 

Zadnje raziskave o dodani vrednosti coachinga

Mednarodna zveza za coaching je v raziskavi Gradnja močne coaching kulture za prihodnost dela 2020, predstavila zanimive ugotovitve. Podjetja z močno coaching kulturo imajo boljše talente in poslovne rezultate in so uspešnejša pri obsežnih strateških spremembah. Pomembno pa je, da imajo vodje, ki uporabljajo coaching veščine dovolj znanja, da lahko ob podpori HR in razvojnih funkcij, učinkovito širijo ta znanja in sistematično povezujejo vse pomembne dele sistema.

V okolju nenehnih sprememb, negotove prihodnosti, hitro menjujočih se načinov dela, je za razvoj kadrov strateško nujna gradnja močne coaching kulture.  Gre za kulturo močnih zmožnosti upravljanja s spremembami in visokim zaupanjem v sposobnosti zaposlenih pri načrtovanju in izvajanju le teh. 

Coaching pobude in procese je potrebno zastaviti in voditi z ustrezno usposobljenimi ljudmi, saj so drugače manj učinkovite ali v najslabšem primeru celo škodljive. Izjemno pomembno pa je, da so te pobude usklajene s strateškimi cilji organizacije, saj so takrat najbolj uspešne. Na ta način je to  proces, ki poveča osebni in poklicni potencial in dodano vrednost podjetja.

 

 

VEČ O COACHING PROFESIJI IN KOMPETENCAH:

Zlati standard coachinga - več najdete na mednarodni zvezi coachev - TUKAJ - VEČ 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih