V mnogih podjetjih zadnja leta namenjajo vse več pozornosti psihološki varnosti v timih. Na začetku treninga jo pogosto ocenjujejo kot visoko. Vedno tudi preverim, kako motivirani so za delo. Zato, da dobim namig, koliko so v resnici pripravljeni odpreti “Pandorino skrinjico”.
Ko se namreč poglobimo in testiramo (s pomočjo orodja, ki ga je razvil dr. David Clutterbuck), kakšna je stopnja le-te v danem trenutku, se mnogi zavedo, da je to “ključ”, ki jim preprečuje, da bi bili uspešnejši. Temelj je namreč zaupanje. Zaupanje in integriteta.
Stephen Covey v knjigi The Speed of Trust zapiše: povej resnico in pusti pravi vtis.
V mnogih podjetjih zadnja leta namenjajo vse več pozornosti psihološki varnosti v timih. Na začetku treninga jo pogosto ocenjujejo kot visoko. Vedno tudi preverim, kako motivirani so za delo. Zato, da dobim namig, koliko so v resnici pripravljeni odpreti “Pandorino skrinjico”.
Ko se namreč poglobimo in testiramo (s pomočjo orodja, ki ga je razvil dr. David Clutterbuck), kakšna je stopnja le-te v danem trenutku, se mnogi zavedo, da je to “ključ”, ki jim preprečuje, da bi bili uspešnejši. Temelj je namreč zaupanje. Zaupanje in integriteta.
Stephen Covey v knjigi The Speed of Trust zapiše: povej resnico in pusti pravi vtis.
Zagotovo ste se v poslovnem ali zasebnem življenju že znašli v situaciji, kjer ste si želeli, da bi bili ljudje z vami iskreni in neposredni. Da bi vam povedali, tako kot je. Kaj si v resnici mislijo. Vam posredovali dejstva in razjasnili svojo agendo.
Neposrednost ali direktnost je iskrenost v akciji. Temelji na principih integritete, iskrenosti ter neposrednosti in pomeni dve stvari: povedati resnico (kaj) in pustiti pravi vtis (kako - način). Oba sta ključna za gradnjo zaupanja.
Možno je namreč hkrati povedati resnico in pustiti napačen vtis (večinoma se pri tem izgovarjajo na svojo asertivno komunikacijo in jo zamešajo z neempatičnim, direktnim, mejno agresivnim načinom). Pustiti pravi vtis pa pomeni komunicirati na pravi način in to tako jasno, da vas sogovorniki ne morejo razumeti narobe.
Če povzamem, vi sami ste tisti, ki ste odgovorni za prenos jasnega sporočila (s kakšnim namenom povem, kaj povem in kako povem ter koliko prevzamem odgovornost za razumevanje povedanega v očeh drugega)!
Večkrat mi na coachingu vodje povedo, da niso prepričani o iskrenosti povratnih informacij s strani sodelavcev. Dvomijo v 360 vprašalnike: “Vem, da odgovori niso iskreni. Priredijo. Tudi jaz olepšujem.” Ali pa dobim komentar iz svojega osebnega okolja: “Ja, Jasna, ne bi smela kar povedati!”
Ne vem. Sama sem prepričana, da velja “walk the talk” in prevzemi odgovornost za izrečene besede in za način. Čeprav resnica mnogokrat boli (ali bolje: boli naš ego), se v njej skriva transformativna moč.
Razlogi za odsotnost zaupanja v podjetjih so v tem, da člani skupine, v timu, delovnem okolju … ne morejo (smejo) pokazati svojih slabosti; biti ranljivi in odprti drug z drugim. Odsotnost zaupanja pa je velika izguba časa in energije, člani ekipe vlagajo svoj čas in energijo v obrambno vedenje ter neradi prosijo za pomoč. Psihološka varnost pa je temelj, zato gradite okolje, v katerem lahko ljudje – ne glede na status ali izkušnje – odkrito spregovorijo o svojih pomislekih in strahovih, priznajo svoje slabosti in prosijo za pomoč, izmenjujejo izkušnje, konstruktivno izzovejo drug drugega in si ponudijo pomoč, izkazujejo verodostojnost in razvijajo močan vpogled v edinstvene značilnosti članov ekipe.
Integriteta je najpomembnejša sestavina pri gradnji zaupanja in izgradnjo psihoške varnosti v timu. Zato jo gradite vsak dan.
Jasna Knez, Executive & Team Coach
JULIJ